maandag
29
april

Autisme en een migratieachtergrond

19u30 - 21u00
Online
Loubna
Getuigenis

Op haar 18e kreeg het broertje van Loubna o.a. de diagnose autisme. Loubna vertelt hoe ze - als een gezin met migratieachtergrond - autisme binnen hun culturele context begrepen. Ze vertelt wat de impact was van zijn diagnose en de latere diagnoses van andere familieleden op de familie.

Loubna belicht de culturele nuances die de ervaring vorm gaven en werpt licht op hoe deze dynamiek het begrip en omgaan met autisme beïnvloedt. Ze probeert dieper inzicht te geven in de samensmelting van neurodiversiteit en culturele diversiteit. Ze vertelt hoe deze samenkomen in verschillende situaties.

FacebookTwitterShare

Inschrijven

Wachtlijst

Deze activiteit is volzet. Je kan je inschrijven op de wachtlijst voor dit evenement.

Inschrijven op wachtlijst

Wanneer
19u30 - 21u00
Waar
Organisator
VVA
Spreker(s)
Loubna

Misschien ben je ook geïnteresseerd in

dinsdag
14
mei

Inleefsessie autisme

19u30-22u00
Kortrijk Dakcafé Stadhuis
Marc Peeters
Mieke
Inleefsessie

Mensen zonder autisme kunnen lezen en leren over autisme, maar hoe het voelt om autisme te hebben is nog een andere zaak. Tijdens de inleefsessie kan je zelf aan de hand van concrete opdrachten ervaren hoe mensen met autisme de wereld beleven. Via diverse inleefmethodieken dompelen we je onder in het ‘autistisch denken en voelen’. Jouw ervaring wordt gekaderd en aangevuld met echte verhalen van mensen met autisme. Kortom, een aanrader voor iedereen die in onze samenleving ruimte wil geven aan mensen met autisme zodat ook zij zichzelf kunnen zijn.

donderdag
16
mei

Autisme en seksualiteit

20u00 - 22u30
Turnhout Parochiezaal Goddelijk Kind Turnhout-Oost-Centrum
Joachim Rombouts
Getuigenis

Op deze avond spreekt Joen over zijn ervaringen en inzichten rond autisme en seksualiteit en relaties. Hij hoopt enkele tips en trucs aan te reiken omtrent autisme, relaties en seksualiteit in het algemeen.

Het is een veilige ruimte waar deelnemers worden uitgenodigd om te luisteren, te leren en hun ervaringen te delen, maar zonder druk om actief deel te nemen als ze dat niet willen.